केंद्र सरकार ने अयोध्या से सीतामढ़ी के बीच रेल दोहरीकरण योजना को मंजूरी दे दी है। इसके अलावा पटना के बिहटा में प्रस्तावित एयरपोर्ट समेत पश्चिम बंगाल के बागडोगरा और उत्तर प्रदेश के वाराणसी एयरपोर्ट की मंज़ूरी दी गयी है।
विभिन्न मीडिया से आ रही ख़बरों में बताया गया है कि केंद्रीय मंत्रिमंडल की बैठक के बाद सचूना और प्रसारण मंत्री अश्विनी वैष्णव ने जानकारी दी कि 2 सौ 56 किलोमीटर लंबी इस रेल लाइन पर 4 हजार 5 सौ 53 करोड़ रुपये की लागत आयेगी।
वहीं त्योहारों के मद्देनजर रेल मंत्रालय दीपावली और छठ पूजा पर यात्रियों की सुविधा के लिए 7,000 विशेष ट्रेनें चला रहा है।
” इसके तहत नरकटियागंज-रक्सौल- सीतामढ़ी-दरभंगा और सीतामढ़ी-मुजफ्फरपुर रेलखंड का दोहरीकरण शामिल है।”
श्री वैष्णव ने बताया कि इस परियोजना से नेपाल, पूर्वोतर भारत और सीमावर्ती क्षेत्रों के बीच सपंर्क बढ़ेगा और सामाजिक आर्थिक विकास को गति मिलेगी। उन्होंने बताया कि इस परियोजना के तहत तीन सौ दस से अधिक रेल पुलों का निर्माण किया जाएगा।
वैष्णव ने बताया कि कैबिनेट ने पटना के बिहटा में प्रस्तावित एयरपोर्ट समेत पश्चिम बंगाल के बागडोगरा और उत्तर प्रदेश के वाराणसी एयरपोर्ट के लिए 5 हजार 8 सौ 32 करोड़ रुपये मंजूर किये हैं।
सीतामढ़ी रामजानकी मंदिर।
मुख्यमंत्री नीतीश कुमार ने कहा-“ रेल लाइन का दोहरीकरण हो जाने से अयोध्या और सीतामढी़ के पुनौराधाम के बीच श्रद्धालुओं को आने-जाने में सुविधा होगी।”
My inspiration for this poster is one part Roy Lichtenstein and one part Stefan Sagmeister. Spotlight is about journalists uncovering a massive scandal in one of Boston’s oldest institutions, and I found that the perfectly contradictory homophone “pray/prey” encapsulates the shock and horror felt by the community when this scandal was made public.
To illustrate this, I pixelated an image of a priest, then tore off his head and replaced it with an image of a wolf. I looked to Warhol’s subversive dictator portraits to shape this poster of Immortan Joe.Warhol had a remarkable ability to distract from the meaning of his art.
On the surface his work simply looks “cool,” but this shallow analysis misses the irony behind his cultural representations. Mad Max: Fury Road has the same effect: The stylized nature of the film gets more attention than the meaning behind it.
I chose to feature Immortan Joe because he is a terrible person, but his iconic look makes him instantly recognizable. When I first read the plot summary for Room, I envisioned lonely, sterile characters, who had been institutionalized by their secluded environment.
Of course, when I saw the movie that perception quickly changed; the characters are full of life, love, and joy, and the audience instantly empathizes with them on a raw, human level. KAWS’ statues play on a similar deceit. Initially they have a sterile, robotic feel, but when you view them in their human-scale sizes and see their playful aesthetic, you experience an unexpected sense of connection.
“Welcome to the Oscars, Or as some people like to call it, the white people’s choice awards”
The Big Short takes a comedic approach to a dark subject, and I wanted to portray the same witty, chaotic vibe in my poster. Keith Haring was my inspiration because his high-contrast, brightly colored political work, which touches on grim subjects like rape, death, and war, hinges on the same contrast as the film. The poster is based on the film’s alligator-in-an-abandoned-pool scene; the alligator represents the main characters in the movie, who took advantage of the 2008 housing bubble and left the world in desperation when it burst.
I chose to focus on the muddy gray areas and loopholes within Bridge of Spies. The Cold War was fueled by each side’s increasingly dire hypotheticals, causing mass paranoia among citizens and governments alike.
A large part of the film’s narrative focuses on the extent of protection under the law, especially for a Soviet